Novice

VEDENJSKO-KOGNITIVNA METODA BRANJA

Metoda je namenjena otrokom s težavami pri branju in temelji na motivaciji za branje in urjenju branja. Avtorica metode je mag. Nada Anić.

Mnogo otrok, ki ima težave pri branju, se le-temu kmalu začnejo izogibati, zanj niso motivirani in ga povezujejo z neugodjem. Vaje branja so zanje dolgočasne in ne prinašajo hitrih rezultatov, zato se jih izogibajo. Zaradi nezadostnih in nerednih vaj je rezultat  branja slab in tako se zapre krog, ki pojasnjuje povezanost vaj, rezultatov in motivacije.

Slaba motivacija je sekundarna in temelji na zmanjšani sposobnosti, da otrok bere za svojo starost na  pričakovan način. Dobri bralci s postopnim usvajanjem veščine branja berejo zaradi interesa za gradivo in tako postopno in trajno dosegajo in razvijajo motivacijo. Slabi bralci ponavljajo »dolgočasne« vaje. Kljub trudu se ne zmorejo naučiti brati tako kot dobri bralci v njihovem razredu. Zato je eden od najpomembnejših ciljev pri planiranju pomoči otrokom s težavami pri branju, izboljšanje in ohranjanje motivacije za redne vaje.

Delo po metodi prinaša, da otroci v zelo kratkem času berejo bolj tekoče, z manj napakami, k branju pa jih ni potrebno več siliti.

Metoda ima  pet stopenj. Vsaka stopnja traja vsaj 8 dni in ima določen cilj. Vsak dan se bere samo deset minut in se prekine z vsemi dosedanjimi vajami.

 Izvajanje se prične na točki od koder otrok zmore, nato se pozitivno podkrepi vsak napor, cilje izberemo tako, da so dosegljivi. Najpomembnejši cilj  pa je povezati učenje branja z zadovoljstvom.